środa, 8 lutego 2017

Nudy...

Nudna jestem, wiem. Ewa2 na pocieszkę piecze szarlotkę, Dora gotuje bazę do zupy, a w domyśle zupę. Nie chce mi się nawet myśleć o zupie, ani w ogóle nie chce mi się myśleć. Uporczywie rysuję (dotąd nie rozstrzygnęłam, czy pastelami się rysuje, czy maluje), co daje mi złudzenie "zajętości".
Oczekuję propozycji tytułu. Ale nie żadne tam żurawie, jakoś tak bardziej kwieciście poproszę.
A może któraś Kura miałaby ochotę coś napisać? Udostępniam łamy.

suchy pastel 30 x 40 cm
Apdejt: Komisja konkursowa w moim składzie wyłoniła zwycięski tytuł. Jest nim "Dama Pik, Dama Kier i Dama Karo, czyli Trzy Plotkary" autorstwa Opakowanej. Plotkują zapewne o "Czarnej dziurze co za horyzontem" (Agniecha). Znaczy się ex aequo.

198 komentarzy:

  1. Hano,kolejne cudeńko!

    Ja wolę mysleć o zupie i takich tam przyziemnych,sprawić troche kulinarnej przyjemności dla córci,bo tak ciągle cos po górkę i zdrowotnie i ogólnie, inaczej bym tylko płakała i dołkowała, nawet odrzuca mnie od czytania i robótek ręcznych ,sprzątam z automatu, także wiesz...

    OdpowiedzUsuń
  2. To popłakiwanie to też zwalam na te klimakteria i menopauzy co to z pewnoscią się dobierają do mnie i tym bardziej mi źle,za dużo się nawarstwia.

    OdpowiedzUsuń
  3. No właśnie. Odrzuciło mnie od wszystkiego. Poza pastelami. Dobre i to...

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie odebralo chec do wszystkiego. Mam kolejna smierc w rodzinie, jestem przemeczona prowadzeniem dwoch domow, mam stresa, dola i spleen.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O matku bosku, Pantero, co za jakas passa sie ciagnie. trza ja przegonic.

      Usuń
    2. Pantero:( Ne dziwię Ci się, ileż można!
      Z drugiej strony do mnie też dopływa więcej złych wiadomosci niż dobrych.

      Usuń
  5. Dama Pik, Dama Kier i Dama Karo, czyli Trzy Plotkary.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ten, nie kumam...

      Usuń
    2. Propozycja tytułu, jak mniemam.

      Usuń
    3. no wlasnie! Czyby tylko Agniecha mnie rozumiala??? rhehre

      Usuń
    4. Opakowana, piękny, odjechany tytuł! Komisja konkursowa pojmła, się zauroczyła i Cię wygrała.

      Usuń
    5. Matku bosku - WYGRALAM! Ja tylko w Kurniku wygrywam, nigdzie wiecej wogle. Agniecho - gartuluje egzekfo!

      Usuń
    6. To ja Tobir też gratuluję!

      Usuń
  6. a mnie odrzucilo od gotowania w jakis gupi sposob - bardzo chce gotowac te rozne frymusne rzeczy, co je czytam tu i tam, a zaraz potem mi sie nawet nie chce wlaczyc kuchenki...

    takze samo powinnam isc na mikro gumienko posprzatac nieco, ale mi sie tak strasznie nie chce, z e patrze w druga strone i udaje, ze nie widze badyli...

    OdpowiedzUsuń
  7. Opakowana, to jakaś choroba chyba. Idę w stronę np. odkurzacza i w połowie drogi mi sie odechciewa. To idę poleżeć i tam zadręczam się tym, że nie dotarłam do odkurzacza, ale leżę nadal...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hrehrherh, dokladnie jak rozmowy z moja Coreczka -
      no to ide pozmywac.
      Oooo, dobrze.
      ... ale najpierw sobie poleze.

      weszlo nam to w krew i wrecz czasem rozmawiamy szyfrem :))))

      Usuń
  8. Pogońcie Dziewczyny te niemożności bo się zarazi cały Kurnik.
    Do mnie już też dotarło, mróz i brak smogu nie pomógł, spać nie mogę, ryczę cały wieczór.
    Tyle że obiad dla wnuczki ugotowałam, szarlotka dobra, ale mi nie smakuje, a jak mnie nie smakuje słodkie to bardzo niepokojący objaw.
    Spróbuję poczytać, może zasnę.
    Dobranoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa - mam nadzieje, ze to ryczenie jedynie w celu przeczyszczenia kanalikow lzowych i okolic zatok!

      mnie tez nie smakuje co gotuje - coraz czesciej....musmy chyba jechac Becem do jakiego sanitorium. znowu.... i zeby tam za duzo nie bylo swiezego powietrza, bo wyraznie szkodliwe jest.

      Usuń
    2. Oj tak, Opakowana, Bęca mus odpalić, bo akumulator siądzie z kretesem. Nie tylko Bęcu...

      Usuń
  9. Przyszło mi do głowy "Na krawędzi" i nic innego nie przychodzi, a to mało kwieciscie jest. Łomatko, jakie spliny, trza się za pozytywem obejrzeć. Hano miła, zawsze leżenie w połowie odkurzacza jest lepsze niż w jego bliskości. Pastela bardzo ładna i taka w nadziejach. Czego i nam życzę. Pozdrawiam! Czajka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czajko, "Na krawędzi" bardzo ładnie jest, aczkolwiek też splinowato. Może "Po bandzie"? To przynajmniej sugeruje element szaleństwa, a to już coś:)

      Usuń
    2. O, Po bandzie lepiej, chociaż owe bociany (tak bez zoomu je zidentyfikowałam, dopiero z bliska się okazały czubeczkami) za grzeczne na taki tytuł. :)
      No ale może szaleństwo mają wewnątrz bardzo.

      Usuń
    3. Najlepiej po dziobach, nóżkach, przecież u boćków czerwone.

      Usuń
  10. Co Wy? nie sypiacie po nocach? Ewo, po pierwszej a Ty o szarlotce, ktora jest nie do zjedzenia bo slodka? Czajka to juz w ogole, chyba,ze juz odespala bo polozyla sie o 19tej!
    A ja... Dzien Dobry!!!za oknem chyba szaro, a gdzie Opakowana! i nasza symultaniczna sokawka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hana! do tytulow potrzebna Sonic, jest w tym nie do pobicia!

      Usuń
    2. bylam, bylam, ino sie zgapilam i czytalam o kims, komu wczoraj tlumaczylam caly dzien. i tak mi zeszlo, potem obejrzalam pare lnianych sukienek (http://www.tessuti-shop.com/collections/digital-sewing-pattern-downloads ) - do uszycia, ale jakby nie strasznie skomplikowane. Mam ich jeden czy dwa wykroje, czekaja na ladny len, pognieciony ale z klasom.

      wiec dopijam sokawke, bo pewnie Ty juz i wypilas i filizanke umylas ;)

      Usuń
    3. Dzie tam, zapomnialam pastyleczke na refluks i teraz muszem czekac godzine! wiec to Ty juz wymylas ten garnuszeczek, ja jeszcze czekam a raczej poleguje w lozeczku..ale wstajem bo nie przystoi tak sie lenic!

      Usuń
    4. No calkiem ciekawe te patterny, szczegolnie taki jeden dla lny , sukienka dluzsza , trorhe bombka i te kieszenie! Chyba nie trudna do realizacji!

      Usuń
    5. A dzie sie ladny len kupuje? moze w Polsce? jak masz ten pattern ...ale ktorej sukienki? i masz w Polsce maszynu do szycia to mozemy kiedys cos takiego sobie szyc!

      Usuń
    6. A Gudruny wiosenne ogladalas, ciagle mnie stresuja bo tak piekne sa ze hej!

      Usuń
    7. Ja mam jeszcze na trzy łyki. I właśnie mam zamiar posprzątać, ciekawe, czy się uda, o też mi się nie chce...

      Usuń
    8. Grażyna, przy refluksie łóżko powinno Ci służyć zasadniczo tylko do spania, żadnego czytania,laptokowania, a bókbroń jedzenia, wiem z własnego doświadczenia.

      Usuń
    9. I co zrobilas z tym refluksem, ja w zasadzie nie uzywam lozka w czasie dnia, tylko rankiem troche poleguje ale bez przesady.

      Usuń
    10. Obejrzałam Gudruny i teraz nie dość, że zalegać będę, to jeszcze puakać.

      Usuń
    11. Lniane panienki! Zdradzę Wam miejsce do kupowania lnianych materiałów, a niech tam : podczas rocznicy bitwy pod Grunwaldem, na polach tejże odbywa sie rekonstrukcja bitewna a wokoło rozkładają się kramy z bronią, strawą i takie tam rózne. Między innymi sprzedają len na odziewek. znam kogoś, kto tam jeździ co lato i się zaopatruje. Kolory są fantastyczne - widziałam już uszyte giezła. Proponuję wspólny wypad w tym roku - bitwa może sie schować. KolKa

      Usuń
    12. O kurczę, KolKa, to jest myśl! Zrobimy konkurencyjną bitwę. O Len.

      Usuń
    13. no cholera no, zrobilam wpis i wszystko przepadlo jak wklejalalm link...

      no wiec - maszyny mam w daczy trzy, m.in. ukochanego Singera 99K na korbkie - posciel i wszystkie zaslony w daczy plus patchworki rozne szyte na niej.

      Co do wykrojow...not to tak:
      Tessuti mam chyba Eva i na pewno mam wykroj sukienki Pia - ach te kieszenie!! jeszcze [laszczyk mi sie podoba, ale trzeba pomyslec jaki material - brooklyn sie chyba nazywa. do tego mam ksiazke Tilly Walnes - love at first stitch - tam jest taka tunika/sukienka, coto mozna ja w kolko szyc ;)
      https://shop.tillyandthebuttons.com/products/love-at-first-stitch

      i lubie jeszcze kilka firm wykrojowych...i jest polska strona, nie pamietam nazwy, ma fajne wykroje a nazwa chyba ma cos z makiem wspolnego.... kiedys mi sie przypomni....

      a co do lnu to pisze sie na kazden jeden, rzeczywiscie bitwa o wiele mniej ciekawa niz tekstylia. pisze sie na to, ale jak to urzadzic???

      a lniano mowiac to jeszcze sa japonskie lny, mieszanki lniane i len z bawelna, na przyklad tu....

      http://www.ebay.co.uk/itm/SB-Japanese-Multi-Hexagons-Dragonflies-Flowers-100-Cotton-Fabric-per-metre-/121770559818?var=&hash=item1c5a17494a:m:mg7NQaw-q8DGp6YuQes2ufA

      http://www.ebay.co.uk/itm/SB-Japanese-Linen-Cotton-Spotted-100-Natural-Fabric-per-metre-/111108605076?var=&hash=item19de96c494:m:mOIxa1LiqKJ7ppUOldjmUaQ

      http://www.ebay.co.uk/itm/Fat-Quarter-Maiko-Cats-Tabby-Japanese-Cotton-Linen-Mix-Quilting-Fabric-/331976460755?hash=item4d4b56c9d3:g:ztIAAOSwmfhX4P5N

      http://www.ebay.co.uk/itm/Cottage-Chic-Japanese-Dusky-Blue-Small-Gingham-Check-Linen-Blend-Fabric-FQ-/182147298021?hash=item2a68d332e5:g:XngAAOSwagdXRgg9

      http://www.ebay.co.uk/itm/Kudo-Bull-Dog-Boston-Terrier-Cotton-Linen-Per-Half-METRE-Japanese-Retro-Vintage-/262714875556?hash=item3d2b06dea4:g:AWcAAOSwImRYh36-

      nawet mam wystarczajaco na portki granatu w wazki, ale nie te co wyzej...i wrecz sie boje pociac, bo a nuz schrzanie...

      co do Gudrun to oczekuje paczuszki - napisali do mnie emaila, z edawno mnie nie widzieli, hrehrehrhe, no tak, ceny, ceny...i mnie natychmiast zanecili. zanabylam buciki szmaciane
      http://www.gudrunsjoden.com/uk/clothes/products/offers/sale-accessories
      tam, blizej konca, na srodku sa trzy rozne buciki, na paseczek, w 3 kolorach...cena 79 funtow, a ze przecenione to TYLKO 55, no to uzylam tego kuponu na £20 i dostalam inwojsa, od ktorego oslupialam ale siedze cichutko - otoz place...£15. a ze pierwotna cena (juz po obnizce) jest powyzej cos 40 czy 50 funtow to wysylka jest za darmo. plus mam dostac zdaje sie w prezencie dwa a moze wrecz trzy szale...pozyjemy zobaczymy, nawet jakby byl jeden szal to 15 funtow za wszystko to raczej nieglupia cena ;) tyle, ze wzielam o rozmiar wieksze, bo hoduje tego dziada halluxa i jednak chce buciki do noszenia a nie do patrzenia jak szmaciane - ja juz u nich kiedys kiedys kupilam pare razy takie podobne szmaciane i byly baaaardzo fajoskie. Ogolnie nad Gudrun (dostaje tez papierowe katalogi, ktore co pare lat sprzedaje na ebayu) tez leze i puakam....

      DO TEGO mam rozne stare Burdy, nowe wykroje pojedyncze roznych firm, plus - moje najwieksze ukochanie - zurnale, kawalki gazet itepe z lat 60tych i 50tych. Kocham! Kolkecje wzbogacila mi Rabarbara znajdujac takie cuda na starociach w Krakowie, ja dokupilam troche na Kole, no i allegro - bywaja PRAMO - pamieta ktos? Te Pramo to sa calkiem nowe tez... oraz Flotte kleidung - https://www.google.co.uk/search?q=flotte+kleidung&biw=1366&bih=638&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiZwJ7lo4PSAhUMLcAKHfMACqYQsAQIHA. No i Swiat Mody i Wykroje i Wzory i temu podobne...
      no to teraz sie przymkne, bo zara mie Prezesowa zruga, ze mogl byc wybieg...

      Usuń
    14. no to ja siup za slup....

      Usuń
    15. Prostuję - o 20 dopiero. :D

      Usuń
    16. Boszszzs! wyjazd na pola bitewne 15 lipca w poszukiwaniu plotna na giezla...swietny pomysl!!!

      Usuń
    17. To co? Glansujemy i serwisujemy Bęca? i jadziem Zakon zneutralizowac?

      Usuń
    18. Grażyna na tematy zdrowotne napisałam maila :)

      Usuń
    19. Co prawda nic z lnu raczej szyć nie będę, ale na kurencki zlocik pod Grunwald, może bym się nawet doturlała tego 15 lipca ;)

      Usuń
    20. Moze przebierzemy sie za komturki? i taka wielka kupa polecim pode Grunwald....

      Usuń
    21. W hełmach z kogucimi piórami:))))

      Usuń
    22. najlepiej w kaskach motocyklowych. z tymi piorami - jak husaria bedziem wygladac. albo Indiany. Albo Wikingowie...

      Usuń
  11. Dzień dobry.
    -5, szaro, bez słońca. Trawniki ledwo pobielone, nic nie pada. Czeka mnie droga przez całe miasto, mam nadzieję, że w tramwaju dobrze grzeją.
    Miłego dnia Kurkom życzę.
    Nie przyśnił mi się żaden tytuł, mam watę zamiast mózgu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas -7, ale nie musze przez miasto na szczescie! w tramwajach bedziesz miala cieplutko wiec sie zrelaksujesz, usiadziesz i bedziesz patrzec na piekny Krakow!

      Usuń
    2. w tramwaju, jak usiadziesz na grzejniku, to Ci kuper sie u gotuje musowo.
      a jazda tramwajem daleka jest fajna, bo jak sie juz umoscisz, to wlasnie mozesz sobie swiat ogladac bez konca! ja to lubie!

      Usuń
    3. Mam nadzieję że mój kuper jednak zachowa surowy stan. W lekturę się zaopatrzyłam, poczytam sobie J. Carrolla, opowiadanka. Nie chcę oglądać miasta bo brudne i szare, myśleć też nie chcę, spotkało mnie coś przykrego od bliskich znajomych. Nic tylko uciekać w lekturę, albo zaprzyjaźnić się z odkurzaczem.

      Usuń
    4. Co to za bliscy jezeli Ci przykrosc sprawiaja...idz sobie na sokawke do jakiejs slicznej kawiarenki krakowskiej zaraz humor Ci sie poprawi i swiat nie bedzie taki szary i brudny...na mnie dziala! ta kawka i ta kawiarnia!

      Usuń
    5. Psikus bezmyślny raczej niż zamierzone działanie. Przejadę się i stres minie....oby.
      Kawiarnie na mnie nie działają, wręcz przeciwnie, nie lubię sama.

      Usuń
    6. A ja uwielbiam, wtedy cos czytam podsluchuje ludzi , obserwuje...a jeszcze jak jest widok na ulice to juz super!

      Usuń
    7. Ewa2, jeśli ":psikus" nieświadomy, wypruj znajomym, może to uzdrowi sytuację. Nie ma sensu chowanie urazy - albo w jedną albo w drugą.

      Usuń
    8. Tramwajem jechałam ostatnio jakieś 20 lat temu, a i to bilet próbowałam skasować w dynksie do otwierania drzwi czy cuś. Teraz nie dałabym rady, za mądre to wszystko.:)))

      Usuń
    9. Nie muszę już kasować, jeżdżę za friko.
      Przy okazji powiem co myślę.

      Usuń
    10. Ja pare lat temu usilowalam do domu wrocic z tzw miasta bedac w piastowskim grodzie nade Odrom. Stalam kolo maszyny biletowej. podeszla dziewczyna, jak sep gapilam sie, odeszla, ja srobowalam i guzik, biletu nie kupilam. Przyjechal tramwaj, odjechal tramwaj, znowu stoje, patrze, przyszedl ktos inny , patrze, widze, kupil bilet, probuje zrobic to samo, znowu nic. pojechalam do domu taksowka.

      a w metrze u nas usilowalam otworzyc drzwi przyciskajac swiatelko nad guzikiem do otwierania drzwi. swiatelko bylo w formie szczauki....

      Usuń
  12. No więc tak. Tytuł dałabym taki:" Kiedy za horyzontem czai się czarna dziura"
    a od siebie dodam, że siedemnaście mgnień wiosny czai się razem z nią.
    Hana, no co się dziwisz, taką miałaś jazdę bez trzymanki, to cię rozłożyło.
    A ten odkurzacz, mój też tak ma, wytwarza we mnie jakieś niezdrowe poczucie winy. To pewnie producenci mu wdrukowali, razem z krótkim czasem życia bezusterkowego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agniecha, trafnie, oj, trafnie!

      Usuń
    2. Uprzejmie dziękuję za wyróżnienie.:-)

      Usuń
    3. Albo Dzie się podziała ta budka telefoniczna? To tak w nawiązaniu tytułu Miki do poprzedniego CP (najlepiej w skrócie / cudnego pastela).

      Usuń
    4. Te CP trza bedzie numerowac...

      Usuń
  13. Dziędobry! Mnie ratują wieczorne pogaduchy z koleżusią amerykanską, żartujemy i w ogóle,ale rzutują na sen, bo poźno sie kładę.

    -5 st.na 10,15 idziemy z córka do endokrynologa, innego niż poprzednio, badania zrobione, córce branie tabletek przez 2 m-ce rozchwialo wyniki, u mnie były w grudniu gorsze,teraz lepsze, nic nie brałam, więc zobaczymy co powie i co dalej. Jak to przed lekarzem,stres jest.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ubiegam się o tytuł Mistrza w Odkładaniu Wszystkiego na Potem.
    Mam spore dokonania w tej dziedzinie, a zima zawsze działa stymulująco.
    Pastel bardzo... pastelowy, więc "Pastelowe świtanie"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza, piątala przybij.

      Usuń
    2. Heh, wolałabym w jakimś innym temacie przybić piąteczkę :(
      Ale nic, gotuję barszcz czerwony. Do tego krokiety własnej roboty.
      Na drugie karbinadle bedo.
      Ktoś głodny?

      Usuń
    3. musialam poleciec i poczytac o tych karbinadlach. zainteresowalm sie wielce az...doszlam do sledzia.

      Usuń
    4. A co ma wspólnego karbinadel ze śledziem?
      Poza tym oczywiście, że są do jedzenia :)

      Usuń
    5. a tak tu stoi napisane...
      http://smakiogrodu.blogspot.co.uk/2015/11/karbinadle-slaskie-kotlety-mielone-ze.html

      Usuń
    6. Mieszkam na Śląsku od zawsze, ale pierwszy raz widzę taki przepis?
      Solonego śledzia chętnie dodaję do sałatki ziemniaczanej (ziemniaki gotowane w mundurkach, gotowane jarzyny, groszek, por, majonez). Smaczne.

      Usuń
    7. ja, jak doszlam do sledzia, to przestalam czytac, hrehre

      Usuń
    8. Sałatkę ze śledziem też robię, tylko zamiast groszku dodaję czerwoną fasolkę, bez pora za to z ogórkiem kiszonym.

      Usuń
    9. Z ogórkiem też robię, korniszonkiem albo kiszonym.
      Z czerwoną fasolą mus ładnie wygląda, zgapię pomysła:)

      Usuń
    10. Bardzo fajne salatki, tylko wyjmnijcie tego sledzia, hrehrehre

      Usuń
  15. U nas -7 i znów coś prószy, choć bardzo delikatnie. Nastrój mam niezły, bo jest ładnie, ale, hmm..., jak by to powiedzieć, również mam problemy z realizacją zamierzeń:) A poza tym jestem "nieco" wkurzona, bo mąż zmienił klawiaturę i myszkę na bezprzewodowe, i obie mi robią różne psikusy, np. klawiatura zjada albo powiela litery i muszę pisać powoli i bardzo uważnie. A tak psze normalnnniie - miało być: " A tak piszę normalnie" Tzn. tak mi wychodzi pisanie w zwykłym tempie.


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ninko, jakiegoś jąkałę Małżonek Ci zafundował:)

      Usuń
  16. Hehehehe mój dziadek mawiał: ja się roboty nie boję, mogę się nawet koło niej położyć ;)
    Jak widać w kurniku same kury bohaterki :)
    Moje jestestwo chyba wiosnę poczuło, bo posegregowałam wczoraj moje przydasie, od czasu do czasu mocno zgrzytając zębami, ale się oparłam sercem o gó...wno jak to mawiała moja mama i skończyłam com zaczęła ;) Ostatnio nie mogłam kilku rzeczy znaleźć, no i stąd ta motywacja ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marija, wieczne szukanie wszędzie i wszystkiego na mnie nie działa.

      Usuń
  17. Hana, ale ja zimą mam tak bardzo często. Wczoraj przespałam pół dnia. Potem jestem zła na siebie, że życie ucieka mi przez palce. Na takie stany mi pomagają "żółte karteczki", które wcale nie muszą być żółte. Zapisuję na nich co muszę zrobić. Kiedy to zrobię wykreślam. Bywało tak, że nic nie wykreśliłam. W kolejne dni udawało się coraz więcej. Kiedy na koniec dnia patrzę na wykreślone zadania, jest mi fajnie na duszy :-) Spróbuj. Pastel piękny, ale o tym wiesz :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Graszko, nie ze mnom te numery z zapisywaniem, coś Ty. Samodyscyplina nie działa. Chęć musi być.

      Usuń
  18. U nie też fszystko leży odłogiem. ale mam wytłumaczenie, ból kolana, dzisiaj wstawią mi blokadę:( Z poczucia winy maluję jak opętana. Fczoraj namalowałam wiosnę dla odmiany, kwitnoncą wisienkę.
    Piękny pastel, kolory mi się bardzo podobają:))) Czy już przyleciały do Ciebie żurawie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A skąd, Haniu, chociaż słyszałam je w grudniu i widziałam pojedyncze, a raczej podwójne, bo one zawsze w parach - i nie było to przywidzenie, sąsiadka zza miedzy też je słyszała. Teraz przymroziło, więc pewnie wyniosły się gdzieś dalej na zachód, gdzie cieplej. Za to w karmniku naliczyłam dzisiaj 30 mazurków - jednorazowo!
      Mnie też opętało malarsko.

      Usuń
  19. Piekne, takie nostalgiczne.

    OdpowiedzUsuń
  20. Hej Kurki.
    Melduję, że wróciłam z kuprem nadal na surowo, w tamta stronę siedziałam wygodnie i podróż minęła bardzo szybko, aż się zdziwiłam, bo jechałam 10 minut krócej. Powrót z przesiadką, miasto bure i zimno zgniłe paskudnie. Humor mam trochę lepszy, może sobie nawet jakąś robotę znajdę.;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to 50% sukcesu. a teraz sobie zrob kakauo. na teraz i na wieczor.

      Usuń
    2. Nie lubię kakauka.
      Zjadłam zupkę wegetariańską z curry i post napisałam. "Bardzo" się napracowałam.

      Usuń
    3. nie lubisz kakaua? dla mnie to , obok piure kartoflanego na rozne sposoby, najlepsza zawnosc/napoje dla duszy :)

      Usuń
    4. Ja też nie lubię. Przestałam lubić jak byłam w ciąży z córą i już mi nie przeszło. Nielubienie innych rzeczy mi przeszło, a kakauka nie. Ciekawe, co?

      Usuń
    5. Ja lubię ,takie mocne z dużą ilością kakao a mleka tylko troszkę.

      Usuń
    6. Nie lubię bo mi obrzydzenie z dzieciństwa zostało. Pływały w nim kożuchy, to samo dotyczy zupek mlecznych, chociaż te w moim wykonaniu przełknę.

      Usuń
    7. Dora - ja tez tylko mocne pije...w ogole od cienkiej herbaty, cienkiej kawy i cienkiego kakaua to mnie brzucho boli od razu...

      Usuń
  21. A to to żurawie są? A ja myślałam że bociany :-)))

    OdpowiedzUsuń
  22. Żurawie Iwona, żurawie.

    OdpowiedzUsuń
  23. czy żórawie w trawie :)
    Helou,wróciłam,obiad zjedzony,szarlotka też rozparcelowana,lekarz zaliczony, nie było xle,jakas sensowna ta pani endokrynolog,jesteśmy zadowolone.Zrobiła mi usg, mam lekką niedoczynnosc, płat prawy pracuje za lewy bo lewy malenki,no i tak to. U córki nie jest źle rownież, za 8 tygodni do kontroli idziemy. No i tyle.

    OdpowiedzUsuń
  24. W sprawie urody ptactwa na tle wypowiedziałam się na FB, w sprawie tamtej, którą tu poruszacie nic już nie powiem, bo to wszystko czarne, bardzo czarne. W każdym razie schodzo coraz nżej, sieją popłoch, przerażenie, otumaniona tymi wieściami sama jestem przerażona tym ludzkim sukr...wem.

    OdpowiedzUsuń
  25. Minęła mi złość, znajomi przyjechali, kremówki przywieźli, powiedziałam co myślę i wszystko w porządku.

    OdpowiedzUsuń
  26. Hana ja na łobrazku widzę pikującego centralnie na te żurawie janioła...
    To może w sprawie tytułu, to: Żurawi trójkąt i pikujący jako rozjemca janioł ;)
    To alternatywa do tytułu Opakowanej, a właściwie to kto powiedział, że obraz nie może mieć kilka tytułów :)))

    OdpowiedzUsuń
  27. Cofnęłam się i obejrzałam lny. Też chcę, bo bardzo lubię. Ukochne lniane portki zwęziły mi krasnale.
    Zachrowałam na len w groszki i jakem stara to jednak taki z kotkami bym chciała.

    OdpowiedzUsuń
  28. Marija, nie chciałam się wyrywać z tym Aniołem, ale ja też go od razu zobaczyłam - jest jako żywy.

    OdpowiedzUsuń
  29. Hrehre, efekt niezamierzony, teraz też go widzę!

    OdpowiedzUsuń
  30. Skoro tak,to dobra, przyznam sie ,ze ja widze cudnego rumaka, głowa od lewej ciemniejsza,wyraźnie zarysowany pysk,oczy,uszy,ciekawe czy też ktoś zauważy

    OdpowiedzUsuń
  31. Podbrzusze nad żurawiami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też widzę rumaka - głowa kasztanowata, tułów perłowy.
      Jestem pewna, że i Kret zauważy :)

      Usuń
    2. A nad rumakiem wielkie skrzydło. To Pegaz, nie janioł ;)

      Usuń
    3. Skrzydeł się nie dopatruję:)

      Usuń
    4. Ale faktycznie,Pegaz też to mógłby być

      Usuń
    5. Dorciu,patrz bliżej zadu tego onego,ja tam widzę takie małe skrzydełka.

      Usuń
  32. A ja widze pegaza...przepieknego, wyrazny koń i wyraźne konia skrzydła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, widzę, że Grażynka mnie ubiegła:)

      Usuń
    2. O dwie minutki Cie ubieglam!

      Usuń
    3. Bo mój komputer to żółw:) Kiedyś trzepnę nim o podłogę! Właściwie to już chciałam, ale się w porę opamiętałam, coby kotów nie stresować :):)

      Usuń
  33. No,fakstycznie,kunia widać.
    A mnie co inszego zastanawia.Wcześniej było pisane o malowaniu paluchami i se tak od wczoraj myślę:jak Ona takie cieniutkie maźnięcia robi tymi paluchami a może współdziała z...kurzom labkom?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hana coś tam mówiła, o wiszerkach i o kredce do oczu z gumką, że ładnie rozcierają pyłek. Może i te cieniutkie maźnięcia i dzięki nim. Mnie też to się bardzo podoba.

      Usuń
    2. Ale które maznięcia? Generalnie paluchmi, szczegóły kredkom pastelowom. Na ten przykład żurawie.

      Usuń
    3. Ksan, tu masz rację. Te białe pionowe maznięcia to gumka od kredki do oczu:)

      Usuń
    4. Zaznaczenie głów,ogony a i trawy u dołu?

      Usuń
  34. Te niby skrzydła Pegaza to nie skrzydła jego, tylko ptaszysko jakies o żółtej głowie pikuje prosto na żurawie - przecież wyraźnie widać.
    MartaMarta

    OdpowiedzUsuń
  35. No proszę. Człek tu nad żurawiami się pastwi, żeby rozpoznawalne były, a publyka nic, tylko kunie, ptaki i janioły widzi! Oj doloż ty moja, dolo...

    OdpowiedzUsuń
  36. Mika, co jest, znikłaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieeeee, jestem, tylko incognito:) Przygotowuję sobie coś do Zakątka.

      Usuń
    2. Oooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fajnie Mika :)))

      Usuń
    3. ooooo bis :)

      Echo to ja.

      Usuń
  37. Jak która zasugeruje konia lub anioła to prz odrobinie wyobraźni zobaczyć można. A polem nikt sie nie zainteresował? Tam przecież maluśkie nimfy tańczące są.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ciemnych pończoszkach i jasnych spódniczkach.

      Usuń
    2. O to, to! Nimfy i nimfetki!

      Usuń
    3. Som, to jest siła sugestii ;)

      Usuń
    4. Ja tam widzę motyle. I węże się wiją!:))
      "Słyszę ciągnące żurawie,
      Których by nie dościgły źrenice sokoła;
      Słyszę, kędy się motyl kołysa na trawie,
      Kędy wąż śliską piersią dotyka się zioła."


      Usuń
    5. ja tam ani jednej nimfy nie widze. ponczoszek tez nie....poszli dzies?

      Usuń
    6. Opakowana,ja też ino suche trawy:(

      Usuń
  38. Kunia to ja tamoj nie widze ino janiola z jednym skrzydlem i wlasnie mu leb eksplodowal i leci do nieba (ten uep)

    OdpowiedzUsuń
  39. Wyobaźnia mi zaczyna fiksować, niedługo na obrazku w ogóle żurawi nie będzie :-)).
    Chyba spać pójdę, bo już walę dziobem w klawiaturę.
    Dobranoc Kurki.

    OdpowiedzUsuń
  40. Dobranoc Kureiry, muszę jeszcze Wałka wysikać (czytaj: dopilnować), a zimno okrutnie!

    OdpowiedzUsuń
  41. eeee, nie zdanżam na żadne konkursy... I też mi się niewiele chce.

    OdpowiedzUsuń
  42. Przez okno widze ozlocone slonecznymi promieniamia sciany sasiednich budynkow, czyli bedzie pienknie i jest -8 czyli zimno do tego pienkna dodane. Wstaje, bo Maria kazala nie lezec na refluks, ja posluszna jezdem...a pastel Hany to jednak ma pegaza, nic innego, poza tym Pegaz to bog natchnienia i Hana takie natchnienie wykazuje az w nadmiarze!
    Dzien Dobry !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziendobry, u nasz wlasnie kwadrans po siodmej to jestem w jais tam sposob zsynchronizowana na te sokawke z Wami.

      u nas szaro, co mi nie przeszkadza, od dwoch dni [posypuje w nocy minimalnie i ten cukier puder sie gromadzi tylko na samochodach. moze m i rakiete umyje.

      sweter dla prawie ziecia ukonczon zgrabnie, zaraz zabiore sie za konczenie pierwszej mikrostruktury, ktora nie bedzie kamizelunia, bo na filmie widze, ze o=najostatniejsze kamizelunie jeszcze pasuja, wiec ta struktura bedzie miec rekawy ale zapewne w wiekszosci innego koloru, a o drugiej mikrostrukturze jeszcze nie mysle :)))

      No i sprulam tak z 1/4 luznego wdzianka dla mnie, bo mi jakos za luzno wychodzila. jak mi sie inne struktury beda pchaly do kolejki to pewnie na nastepna zime wdzianko dla siebie ukoncze... jeszcze mam druga palketke do zrobienia - wieksza wiekszosc drutujacych wie, o co tu chodzi z ta druga palketka...

      Usuń
    2. Grażyno, wydaje mi się, że to posłuszeństwo powinno Ci wyjść na zdrowie :)

      Usuń
  43. Dzień dobry.
    Szarość zadomowiła się na dobre, -4 i nie chce mi się już tej zimy.
    Dobrego dnia życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa - jeszcze tylko troszke. Moze ogac sie i przespij reszte, a my Cie obudzimy jak sniegi pojdom precz a pokaza sie jakies zielone rzeczy.

      Usuń
    2. Bardzo nieśmiało wyjrzało na kilka minut słońce, jest trochę jaśniej.
      Idę do córki, bo mi się nie chce sprzątać. Śniegu u nas mało, ledwo przysypane trawniki.
      Jakoś dożyję, byle cieplej było.

      Usuń
    3. W miesice sniegu nie ma, -4 st, bez slonca niestety.

      Usuń
  44. Jak tam u was z samopoczuciem? Bo ja w dole olbrzymim... To chyba przez tę zimę i brak słońca. Dość już mam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie daj się dołom, mam nadzieję, że to ostatnie podrygi zimy.

      Usuń
    2. Zaraz sie luty skonczy,idzie ocieplenie,bedzie dobrze.

      Usuń
    3. Gosianka - leci drabinka w kfijatki - siup!!

      Usuń
    4. Gosia zapraszam do siebie, obejrzysz sobie klawego osioła, może będzie Ci ciut lepiej :)

      Usuń
  45. Słońce świeci. To chyba lepiej, co?
    Mnie tam denerwuje tylko to, że w zasadzie od Świąt z małymi przerwami ciągle jestem przeziębiona/zagrypiona.
    I ukochany też. Ten system niezbyt się sprawdza, kiedy trzeba obsługiwać zwierzęta gospodarskie. Niby znowu już było lepiej, ale wczoraj musieliśmy wyjechać i trochę więcej się poszwędać i powdychać miejskie powietrze, i już mam gardłoból, kaszelek, katarek i stan podgorączkowy. Uznaję wobec tego, że mam alergię na zimę i oczekuję, że przejdzie mi 21 marca.

    OdpowiedzUsuń
  46. Agniecho masz alergie na miasto! No ale,żeby aż tak? Zdrowia życzę!

    OdpowiedzUsuń
  47. Gosiu, samopoczucie ogólne bez wyrazu, walczę by nie zagłębiać się w dołki. Doszła mi nowa połówka tabletki i musze wczesniej wstawac,zeby ją brac, to nawet nie mogę czerpac przyjemnosci z dłuzszego polegiwania rano,buuuuuu.

    OdpowiedzUsuń
  48. Hej Kurki! NARESZCIE WYSZŁO SŁOŃCE!!!
    Świeci na bezchmurnym niebie, a na termometrze +4. Zaraz mi się chce żyć. Tylko smog wrócił :-(((

    OdpowiedzUsuń
  49. A u mnie słońce, błękit i biel, -3 stopnie, bardzo pięknie! Aż mię wena napadła:

    Trzy żurawie
    w rudej trawie
    oddawały się zabawie
    integralnej.
    Rozglądały się,
    myślały,
    co tam widać w sferze, hen, pa-
    ranormalnej.
    Czy pegazy,
    czy anioły,
    czy wyżyny, czy też doły
    psychotyczne,
    czy to nimfy,
    czy pończoszki,
    Czy spódniczki lniane w groszki
    idylliczne.
    Ech, żurawie,
    dajcie sprawie
    stojąc sobie w rudej trawie
    spokój święty!
    Za Kurami
    nie traficie!
    Możecie je całe życie
    cmokać w pięty!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście z usterkami; ostatnie "czy" małą literą. A "stojąc sobie w rudej trawie" w nawiasie :)))

      Usuń
    2. To powinien być nowy hymn kur!!!
      FANTASTYCZNIE, Ninko :)

      Usuń
    3. Ninko jesteś Wielka!!! Bardzo mi się wierszyk podoba.
      Mogę chyba zrobić czystkę w szafie, chociaż ciagnie mnie na spacer, ale muszę wykorzystać ochotę.

      Usuń
    4. Ninko jestes fantastyczna!

      Usuń
    5. Poemat umieściłam w zakładce PKP.

      Usuń
  50. Cześć Kury! Jak macie chwilę to popatrzcie na galerię Ewy2. Jakie tam śliczne zolciutkie różyczki zakwitly.od razu energia powróci po na patrzeniu się:-)
    Ps. Co i Miki? Jestem jeszcze jeden post w plecy to może coś przeoczylam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Czeko, fajnie, że Ci się podobają.
      Znalazłam przy porządkach lniane, czarnee spodnie, będę miała na lato, tylko nogawki niemodne, bo szerokie.

      Usuń
    2. jakie sliczne kwiatki - rzeczywiscie od razu wiosna powialo!

      a ja i tak dalej jestem zakochana w makowkach...

      Usuń
    3. Kocie, do Zakątka zapraszam:))

      Usuń
    4. Tak myślę, że jakieś makówki powinnaś dostać. Już nawet wiem co zrobię.:-)

      Usuń
    5. Posiejesz mak czy ugotujesz makowiny????

      Usuń
  51. CzeKo, u Ewy byliś i widzieliś, u Miki mniej więcej. Wczoraj mówiła, że szykuje coś do Zakątka.

    OdpowiedzUsuń
  52. Ewa2, dzisiaj modne są wszystkie spodnie! Lniane powinny być szerokie wręcz. Nie tnij i nie zwężaj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam zamiaru, będą łopotać na wietrze, hi, hi....

      Usuń
    2. A łopocz Ewa2, łopocz ile sił!

      Usuń
    3. tez uwazam, ze powinnas lopotac!

      Usuń
  53. Post w Zakątku gotowy, zapraszam!!!

    OdpowiedzUsuń
  54. Ninko,jesteś niezrównana! Piękny wiersz!

    Też miałam takie spodnie,ale juz sie w nie nie mieszczę,a lubiłam bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  55. Ech, Dora, ile ja miałam fajnych portków, które mi krasnoludki pozwężały! Nie zliczę.

    OdpowiedzUsuń
  56. No chyba mi choróbsko przechodzi, jeszcze kicham, smarkam, kaszlę, ale z tym da się żyć. Temperatura poszła precz i jakby trochę sł witalnych przybyło, bo pół dnia spędziłam przy garach. Prawie 10 litrów bigosu uważyłam, będę miała spokój z garami na jakiś czas.
    Też tak, jak Wy mam wiele zaległej roboty w sprzątaniu, składaniu itp. Kupiłam ostatnio takie ładne, ozdobne pudła do których miałam pochować takie różne przydasie i walnąć na szafę, coby pod nogami nie zawadzało i brakło chęci. W rachunkach by zrobić porządek, w szafach... może kiedyś tam. Cieszy mnie niezmiernie to, że nie jestem osamotniona z tym, że macie podobnie. To jest dla mnie budujące.
    Pa kochane Kureczki. Idę do Miki.

    OdpowiedzUsuń
  57. Skoro za porządki ludność się zabiera, to znaczy, że wiosna idzie!
    U mnie -7 i śnieg leży przemrożony, ale w dzień miejmy nadzieję znowu trochę się wytopi.
    Kaszlę i smarczę, ale że w kolorach wiosennych, to jakoś mniej mnie to wkurza, a może już się przyzwyczaiłam do permanentnego zagrypienia.
    Miłej soboty, Kurencje.

    OdpowiedzUsuń
  58. Dzień dobry Kurki.
    Pospałam sobie dłużej i po raz kolejny przekonałam się, że nie mogę dosypiać. Zawsze wtedy mam durne sny, dziwaczne i denerwujące.
    U mnie słońce nareszcie i błękit, -5, śniegu nie ma.
    Miłej soboty życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja u tesciowej bedacy zawsze spie dluzej... ale durne sny rano mam w zasadzie tylko w domu....otrzasnac sie potem czlowiek nie moze!

      a wogle to dzedobry Kurniku, potem poece do Miki bo teraz musze leciec na dol na sniadanko.

      Usuń
  59. Dziękuję za zachwyty nad wierszem, cieszę się, że się spodobał i mam nadzieję, że się trochę pośmiałyście:)))
    U nas -5, słoneczko przebija się przez cienkie chmury. A widziałyście wczoraj księżyc? Był niesamowity! Niestety, do zaćmienia nie dotrwałam:)))
    Teraz lecę dalej - najpierw do Miki:)

    OdpowiedzUsuń
  60. 53 yr old Software Engineer IV Minni Pedracci, hailing from Sheet Harbour enjoys watching movies like "Trouble with Girls, The" and Flag Football. Took a trip to Historic City of Meknes and drives a Mercedes-Benz 300SL. strona

    OdpowiedzUsuń